B2B export strategy, high level pan European sales

Thought Leadership

14th January 2013

La Grassa, La Dotta, La Rossa — working on an export strategy

devising an export strategy in Bologna

We seem to be doing more than our fair share for the UK balance of payments at the moment with a good deal of export work. Working with FORTUNE magazine in the States, Silcotec in Ireland and Slovakia, and two Italian clients. We are also selling across Europe on a number of projects.

All great fun and very productive …and also has it’s perks. Tomorrow’s client strategy meeting is in Bologna ! A fantastic city.

Bologna is known by three different nicknames, each of which highlights a different aspect of the city.

Bologna la Grassa, literally “Bologna the Fat”, refers to the famed Bolognese food

The city is also frequently called Bologna la Dotta, meaning “Bologna the Learned”. Founded in 1088, the Università di Bologna is the oldest university in Europe. It includes in the ranks of its alumni such names as Copernicus, Petrarch and Dante

Bologna la Rossa, or “Bologna the Red”. This double-entendre describes not only the predominant colour of the city’s buildings, but also refers to its political history.

If you missed it there was a wonderful programme last week called “Italy Unpacked” in which Andrew Graham-Dixon and Giorgio Locatelli explore the culture and history of Italy. They began in Emilia-Romagna, visiting Bologna, Ferrara, Modena and Parma.

You can catch it on iPlayer here

Next week they cover Cremona – home of another client.

It’s a tough job but someone’s got to do it!

Talk to us about implementing your export strategy

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

La Grassa, la Dotta, la Rossa — lavorando su una strategia di esportazione

Ci sembra di fare di più di quanto la nostra quota per la bilancia dei pagamenti britannica al momento, con una buona dose di lavoro esportazione lavorare con la rivista FORTUNE negli Stati Uniti, in Irlanda e Silcotec Slovacchia e due clienti italiani. Siamo anche vendita di tutta Europa per un certo numero per i clienti.

Tutto molto divertente e molto produttivo … e ha anche i suoi vantaggi! Strategia Tomorow di riunione con il cliente è a Bologna! Una città fantastica.
Bologna è conosciuta da quattro nickname diversi, ognuno dei quali evidenzia un aspetto diverso della città.

Bologna la Grassa, letteralmente “Bologna la Grassa”, si riferisce al cibo famoso bolognese

La città è anche spesso chiamato Bologna la Dotta, che significa “Bologna la Dotta”. Fondata nel 1088, l’Università di Bologna è la più antica università d’Europa. Esso comprende tra le fila dei suoi ex allievi nomi come Copernico, Petrarca e Dante

Bologna la Rossa, o “Bologna la rossa”. Questo doppio senso descrive non solo il colore predominante degli edifici della città, ma anche si riferisce alla sua storia politica.

Se vi siete persi c’era un meraviglioso programma la scorsa settimana “Italia Unpacked”, in cui Andrew Graham-Dixon e Giorgio Locatelli esplorare la cultura e la storia d’Italia. Hanno iniziato in Emilia-Romagna, visitando Bologna, Ferrara, Modena e Parma.

Si può prendere il iPlayer qui

La prossima settimana coprono Cremona – sede di un altro cliente.

E ‘un lavoro duro, ma qualcuno deve pur farlo!

(how’s our Italian Alessandro? ) 

International Telemarketing and Telesales, Telemarketing , , , , , , , , ,